Eurovision song contest final

Grattis till Norge. De förtjänade att vinna. De va inte riktigt mina favoriter jag tyckte att det fanns adnra låtar som var bättre som t.ex Bosnien, armenien, rumänien å turkiet. Men mina största favorit var Azerbadjan jag trodde verkligen att de skulle vinna. Tre länder som jag inte förstår hur de kunde hamnat så högt är Grekland Frankrike å Icland:S jag förstår inte vad folk ser i de låtarna. De var ju helt kassa. De var jag väldigt besviken på. Å så var jag besviken på den nnya regeln oxå. Att juryn ska ge halva poängen d va därför som Norge vann så överlägset. Det är både dåligt och ointressant. De komemr vara så nu varje år att man kommer få veta i början av röstningarna vem som komemr att vinna, på grund av den nya regeln om den fortsätter. Å då kommer Eurovision va ointressatnare för varje år att kolla på. Nu när det börjat gå bra för öst länderna höjer västländerna ögonbrynen. Men när det gick bra för dem när de höll på vinna hela tiden förut då höjde ingen ögonbrynen då fortsätte allt som vanligt. Men nu bara för att öst vågar visa sin musik som är betydligt bättre enligt mig kanske för attja själv e från öst därför jag dras mera till mitt folks musik, så blit väst avundsjuka och bara för att de vill så måste man ändra reglerna så att de kan börja vinna igen. D verkligen tragiskt att eurovison har förvandlats till politik. För att ba ta ett exempel så tar jag Sverige eftersom svenska folket har klagat mycket på att andra lädner röstar på sina grannar. Sverige gav Azerbadzjan 8 poäng för att det var många svenskar inblandade i den låten, å till island 10 för de e grannar å norge så kalrt 12 för att de e grannar. Å många andra länder röstade på sina grann länder också. Men ett stort grattis till Norge för att han vann. Den va riktigt bra å som ja sa förut han förtjänna å vinna. Men det var verkligen itne den bästa låten faktiskt. Men han vann så stort tack vare de nya reglerna. JAg hoppas eurovision skärper sig til nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0