18-19 juni vm 2010

18 juni 13:30 tyskland mot serbien 0-1. Förvånadsvärt vann serbien över tyskland. Det trodde jag aldrig skulle hända. Serbien gjorde samma misstag igen att ta bollen med handen. Då fick Tyskland straff spark som de missade. Första straff missen sedan 1974. Det var riktigt pinsamt för dem men bra för serbien och de hade riktigt tur. Målvakten var riktigt bra. Jag hann bara kolla lite på matchen å sen skulle ja gå. När jag var på väg att gå så ringde mamma mig och sa att serbien gjort mål. Hoppas att serbien vinner över Australien då tror jag att de har chans att gå vidare.

16:00 slovenien mot usa 2-2. Den matchen kollade jag på lite när jag var hos min kille. Slovenien ledde med 2 mål först och man trodde att de skulle vinna Usa spelade riktigt dåligt. Men efter andra halvlek kom de igång och gjorde 2 mål så det blev oavgjort. Spännande match var det iaf. Lite tråkigt för mig för jag hejade på slovenien.

20:30 england-algeriet. Som slutade noll mål för båda. England blev en besvikelse. Den matchen såg jag inte.

19juni. 13:30 nederlenderna mot japan 1-0. Holland vann så klart. Såg ej den matchen

16:00 Ghana-australien 1-1. Ghana är starka i år och dom ger sig inte. Tror faktiskt att dom kommer gå vidare. De har ännu inte förlorat en match. De återstår att se när de möter tyskland. Den matchen såg jag heller inte.

20:30 kamerun-danmark 1-2. Jag hejade på kamerun men tyvärr så förlora de och nu har de ingen chans att gå vidare, för de har nu förlorat två matcher redan. Jag hann se ba de sista tillägsminuterna av matchen för d va då jag kom hem.

Heta vms killar


Benoit ASSOU-EKOTTO. Kameruns fotbollspelare


Johnson. Englands fotbollspelare

kommande matcher:
slovakien mot paraguay 13:30
italien mot nya zealand 16:00
brasilien mot elfenbenskusten 20:30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0