vm 2010 11 juni

                                                     

Igår sparkade vm igång. Fifan vad jag har längtat på det här vf kan dom inte ha det här varje år hahashaha. Måste sen vänta 2 år på  em men det är inte lika kul för det är inte lika heta kilar med som i resten av världen haha... Jag älskar vm men tyvärr så tycker jag att vm s**** k**. Första matchen som va mellan sydafrika och mexiko sög verkligen. Mexiko hade kunnat vinna med 3-1 dom spelade mycket bätre än sydafrika och hade fle chanser att göra mål, Mexiko gjorde mål en gång men det vinkades för offside fast alla kunde se att det inte var offside. Å en annan gång när mexiko var nära på att göra mål så vinkade dommaren av att d va offside innan de han göra mål men det var inte offside och spelaren vinkade nej till dommaren och skrattade. Men tyvärr så är det så eftersom vm är i Sydafrika så försöker de lyfta fram just det landet det är tyvärr så vm ska vara och man får inte säga att det är otättvist för det är så det är. Men alla tycker säkert att Mexiko spelade väldigt bra igår. Och just nu så är Sydafrika en av dom dåligaste lagen i vm i år. Men vi får se hur det blir det har precis börjat å alla länder här inte spelat än.

Frankrike spelade mot urugay igår också. Och Frankrike var en besvikelse fast svenskarna tippat mest på att de ska vinna i år. Men det blev bara 0-0. Men man visste redan att det inte skulle gå bra för Frankrike eftersom de hade ett bråk i laget de spelar inte som ett lag längre utan som individer sa en av spelarna. Eftersom de hade ett jätte stort bråk i laget. Gasillas som var lagkapten hade ett stort bråk med förbundskaptenen för han valde Evra som lagpaoten. jag såg inte den här matchen

12 juni.
Grekland mot Sydkorea matchen har ja heller inte kollat på men resultatet belv 2-0 mot sydkorea. Grekland är väldigt kassa i år.men de har vunnit em 2004.


Argentina mot nigeria matchen som slutade precis nu och ja har kollat bara på andra halvleken å slutet av första halvleken. Argentina vann med 1-0. Fast jag tyckte int att dom var s bra idag de kunde ha gjort mera mål. Men Nigeria var ganska bra specielt deras målvakt gillade jag. Messi var inte så värst bra ikväll. Min pappa och min kille tror att Argentina kommer vinna hela vm. Jag hoppas inte för ja gillar inte deras tränare Maradona. Han har så spydig attityd men ja kan tänka mig att han är en bra tränare.

kommande matcher
england mot usa 20:30
algeriet mot slovenien 13 juni 13:30
serbien mot Ghana 13 juni 16:00
tyskland mot australien 13 juni 20:30


Några heta fotbollspelare från matcherna!


                              
Dos Santos som spelar för Mexico.
Har blivit kallad för Ronaldinho för han spelar som han. Han har även spelat i Barcelona men han fick sitta på bänken mest så han bytte lag. Men ja kan tänka mig att han blir stor efter vm och många clubbar kommer vilja ha honom, han kanske även blir den nye Ronaldinho;)


                                  
Odemwingie som spelar för Nigeria. Kom in i andra halvlek han bytes av. Och han började spela bra och hade en stor chans att göra mål men missade tyvärr. Jag tror även att han kommer va en spelare att akta sig för;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0