vm 24 juni-27 juni

24 juni paraguay-nya zealand slutade 1-1. Jag såg ej den matchen men Paraguay gick vidare.

Slovakien-italien 3-2 slutae den matchen, såg inte den heller. Men det var riktigt synd för Italien, de kom sist i sin grupp å ingen visste att slovakien skulle slå ut dom. Alla blev besvikna på italien inte minst dom själva. Slovakien gick vidare. Men det blev många gula kort i denna matchen.

kamerun-nederländerna 1-2. Såg ej den matchen, Nederlenderna vann och gick vidare men det visste redan KAmerun att dom inte skulle gå vidare för de förlorade alla sina matcher.

danmark-japan 1-3. Såg ej den matchen men japan gick vidare

25 juni brazil-portugal. 0-0. Såg den matchen lite. Trodde det skulle bli värsta krig mellan dom för de snackar samma språk, men det blev det itne för båda gick vidare.

nordkorea-elfenbenskusten 0-3. Där vann Elfenbenskusten stort men inget av lagen gick vidare.

chile-spanien 1-2 Här trodde jag också skulle bli mycket bråk för de pratar samma språk. Men det blev det inte så mkt. Spanien vann men båda lagen gick vidare. Såg den matchen lite.

Schweiz-honduras 0-0. Såg ej den matchen. Men ingen gick vidare

Första åttondelsfinalen
26 juni Uruguay-sydkorea. 2-1 Uruguay gick vidare. Såg den matchen

Usa-ghana 1-2 såg också den matchen. Ghana gick vidare

27 juni. Tyskland-england 4-1. Tyskland gick vidare. Det var synd om England de tappade greppet då Englands andra mål inte gällde fast de borde gällt. Bollen stutsade in genom att nudda taket och målvakten tog den sen. Så alla kan tolka hur dom vill men jag tolkar det som att det var mål. Såg ej den matchen.

Argentina-mexiko 3-1 Den mest spännande matchen jag sett hittils e så glad att jag hann se den. " fanastiska mål gjorda av Tevez, han sköt nästan från mitten inte ens om d va 2 målvakter skulle de kunna stoppa bollen. En av dom va i sammarbete med messi och xavier hernandez i mexiko gjorde oxå ett grymt mål.

Det är många länder från amerika som är bra. Alla har gått vidare förutom Honduras. Men så åkte Usa ut mot Ghana och nu argentina å mexiko körde så en måste åka ut och det blev mexiko, synd för de va mina favoriter i år. Men uruguay vann mot sydkorea iaf. Och ett land från Afrika har gått vidare och det är bra. Men synd ba att det var Ghana å inte nigeria lr kamerun :(. Arab länderna ska jag inte ens börja med, Asiaterna är väldigt bra. Men vad har hänt med europa? I år är dom kassa å specielt östra Europa. Dom bästa i år är sydamerikanerna gooo! jag tror Argentina vinner i år, de är så starka.

Kommande matcher:
28juni nederlenderna-slovakien 16:00
brasilien-chile 20:30

Nu har jag tjatat så mkt för jag missat att blogga om fotboll så mkt så nu får ni bilder på många heta killar...

Alexandre song. Kameruns spelare


alexis sanchez chilensk spelare


alvaro pereira. Uruguays spelare


carlo costly Honduras spelare


carlos tevez argentinsk fotbollspelare (Kungen i år)


Gabriel Heinze argentinsk aggresiva spelare


Gonzalo Higuin argentinsk spelare


jermaine defoe. Englands spelare


martin caceres uruguays spelare


nani portugals spelare


nicolas nikolou kameruns spelare


sergio romero argentinsk målvakt


shaun wright phillips englands spelare


van der wiel nederlendernas spelare


yaya toure. Elfenbenskusten spelare





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0