Eurovision kommentarer om finalen del 2

Nu ska jag skriva lite om de låtarna som inte gick vidare och vad jag tycker om dem. Oftast håller jag med resten av Europa. Men får se vad jag tycker nu.


Estland

Jag kan inte säga så mycket om den här låten eftersom jag inte kommer ihåg den så där värst mycket så det måste betyda att jag tycker den här låten var dålig. hahahaha

Slovakien

Den här låten gillade jag starkt och den var min favorit låt i första semi finalen. Jag blev riktigt ledsen när den inte gick vidare. Och många var chokerade över det också för hon var en av stor favoriterna.

Finland

Jag gillade den här lilla visan faktiskt. Kanske mest för att de sjöng på sitt språk och hade sin traditionela musik.

Lettland

Den här var också en av mina favoriter. Och Europas också men chockerande för alla så gick den här låten inte vidare till finalen. Ibland så vet man verkligen inte Europas smak hahahaha... För i år många favorit tippade bidragen gick faktiskt inte vidare till final.

Polen

Låten är kass. Det brukar aldrig gå så bra för Polen i eurovision.

Malta

Jag fatta inte den här låten. Tyckte att den var kass.

Makedonien

Jag ville att den här låten skulle gå vidare. Den var ganska bra för mig. Och jag gillade att det var lite blandning mellan rock och rapp. Men jag kände på mig att den inte skulle gå vidare.

Lithuanien

Tyckte den här låten var kass. De försökte va roliga med att klä av sig till glittriga kalsonger i slutet. Det gick inte hem tycker jag.

Schweiz

Låten var inte så bra.

Sverige

Det var en bra låt tycker jag. Men jag visste att den inte skulle gå vidare. Den är inte stark nog för Eurovision. Vad tänkte svenska folket med egentligen. Jag tycker att Timotej borde gått vidare. Eller vem som helst förutom Anna så skulle Sverige säkert gått vidare. Men svenskarna har konstig smak. Haha alla kommenterar hennes klädstil så de måste jag nog också göra för jag har märkt samma sak. Asså vad tänkte hon med att ha en söt klänning med converse:S

Nederländerna

Kass låt. Visste att den inte skulle gå vidare.

Slovenien

Jag tyckte faktiskt inte om den här låten. Jag tycker att det är gulligt när de blandade rock med gammaldags musik. Det är något nytt men just den här låten var inte så bra.

Bulgarien

Ju mer jag lyssnar på den  här låten så gillar jag den bara mer och mer. Jag blev chockad att de inte gick vidare för de var en av favoriterna. Han artisten är typ den kändaste artisten just nu i Bulgarien det var därför de valde honom til eurovision.

Kroatien

Aj. aj. aj. Kroatiens låt var en av stor favoriterna även tippad att vinna hela eurovision, men så gick dem inte ens vidare till final. Jag gillade den här låten starkt men inte så mycket att jag ville att de skulle vinna fast jag skulle blivit glad ifall de vann så klart. Och jag är glad att de sjöng på sitt språk. Men som sagt många av favoriterna gick inte vidare i år. Mest beror det på att grannländerna röstade på varandra. Och kroatien hade itne så många i deras grupp, bara slovenien men de två länderna är inte precis bästa vänner. Så det är därför många tror att Kroatien inte gick vidare så tror jag också. Det är synd att det ska behöva vara så.


Det var alla bidragen. Vill bara kommentera om ett par länder som montenegro och ungern som var med förra året men inte i år.

Och länder som italien och monaco som brukade gå bra för demi eurovison har inte varit med på länge och de vill inte komma tillbaks heller.

Och vi har ett nytt land kosovo som kanske får vara med nästa år.

Tack för i år. Hoppas att jag fortsätter att blogga om eurovision nästa år. Och att det blir en bättre eurovision i Tyskland och mer rättvis!.

                                                                                         XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0